czytanie bajek na dobranoc

ZNAJDŹ CZAS NA CZYTANIE BAJEK NA DOBRANOC

Wspólne chwile przed pójściem spać budują więź między rodzicami a dziećmi.
Przygotowanie dzieci do samodzielnego zasypiania wcale nie musi być stresujące: ani dla ciebie ani dla twojej pociechy.  Poznaj nasze porady na ten temat i dowiedz się, co powinna obejmować wieczorna rutyna, by twoje maluchy zasypiały bez problemu.

BAJKA NA DOBRANOC: SYGNAŁ, ABY IŚĆ SPAĆ 
Relaksujący czas przed położeniem się do łóżek jest zdrowy zarówno dla dzieci, jak i rodziców. Dowiedz się, co jeszcze możesz zrobić, by dzieci zasypiały samodzielnie.
 
JAK WPLEŚĆ CZYTANIE BAJEK NA DOBRANOC W WIECZORNĄ RUTYNĘ TWOJEGO DZIECKA 
Wspólne czytanie bajek na dobranoc to sprawdzony sposób na zakończenie dnia.  Czytanie dzieciom i zachęcanie ich do tego, by się przyłączyły, poprawia ich umiejętności czytania i zdolności motoryczne. 
 
Wypróbuj klasykę, taką jak miś Paddington, Rupert czy Kubuś Puchatek – są idealne zarówno dla dziewczynek, jak i chłopców.
 
Młodsze dzieci zakochają się w opowieściach i pięknych obrazkach z Ogrodnika Pankracego, Małego Bobra czy Królestwa Echo. Książki autorstwa Dr. Seuss w zabawny sposób uczą nowych słówek i rymowanek, ciesząc się ogromną popularnością wśród dzieci w różnych grupach wiekowych. To sprawia, że idealnie nadają się do czytania rodzeństwu.
 

DLACZEGO WIECZORNA RUTYNA ZASYPIANIA JEST TAK WAŻNA DLA TWOJEGO DZIECKA? 
Dzieci poniżej szóstego roku życia potrzebują od ośmiu do dwunastu godzin snu. Dobrze wypracowana rutyna przed zaśnięciem pomaga zapewnić im wystarczającą ilość snu – by ich umysł i ciało mogły się rozwijać i rosnąć. Regularna pora snu ma również pozytywny wpływ na ich zachowanie i koncentrację.
 
GŁADKA SKÓRA DZIECKA – KREM NAWILŻAJĄCY DLA DZIECI 
Czas przed zaśnięciem to dobry moment nie tylko na to, by zadbać o umysł, ale również o skórę. Pielęgnacyjny krem nawilżający NIVEA Creme dla dzieci pomoże zachować Twojemu dziecku miękką skórę. Kosmetyk jest dostępny w poręcznej puszce, więc maluchy mogą same spróbować go na siebie nałożyć. Z dobrodziejstw kremu skorzystają też dłonie mamy i taty.
 

DLACZEGO POWINNAŚ CELEBROWAĆ CZAS PRZED ZAŚNIĘCIEM
Wygospodarowanie czasu na czytanie bajek na dobranoc pomaga stworzyć specjalną więź pomiędzy Tobą a Twoimi dziećmi. Przede wszystkim jednak dostarczy Ci wspomnień, które na zawsze zachowasz w swoim sercu.
 
PRZYZWYCZAJENIE DZIECI DO SAMODZIELNEGO ZASYPIANIA – KORZYŚCI Z CZYTANIA BAJEK
Wiele dzieci z niecierpliwością czeka, aż przyjdzie czas na czytanie bajki na dobranoc. Starsze są podekscytowane, by dowiedzieć się, co się wydarzyło u ich ulubionej postaci, z kolei młodsze chcą się przytulać do mamy lub taty i odkrywać świat obrazków. 
Dzieci zawsze się uczą, więc nawet wieczorna rutyna, której celem jest pomoc w zasypianiu, może być jednocześnie sposobem na naukę. 
 
Bajki dla małych dzieci skupiają się na interakcji i pozwalają Ci przeżyć niezapomniane chwile ze swoim dzieckiem. 
Możesz im zadawać pytania dotyczące opowieści lub wspólnie dotykać i odkrywać interaktywne elementy książeczki.
Piękno czytania bajek na dobranoc polega na tym, że już od najmłodszych lat wpajasz małym dzieciom zamiłowanie do czytania, a co więcej, książki wyzwalają w nich kreatywność.
 

7 SPOSOBÓW NA UŁATWIENIE SAMODZIELNEGO ZASYPIANIA
1. Trzymaj się ustalonego czasu na dobranoc.
2. Nie pozwalaj na używanie sprzętu elektronicznego (TV, tablet) w sypialni.
3. Stosuj światłoszczelne zasłony lub lampkę nocną.
4. Rozpocznij opowiadanie bajki już podczas kąpieli dziecka.
5. Dbaj o skórę dziecka z nawilżającym NIVEA Krem dla dzieci.
6. Nagradzaj swoje dziecko za dobre zachowanie, opowiadając mu bajkę, śpiewając kołysankę
lub włączając muzykę.
7. Mów wyciszonym tonem, by stworzyć odpowiednią atmosferę, sprzyjającą zasypianiu.
 

SUGESTIE DOTYCZĄCE RUTYNY NA DOBRANOC

CZAS NA ZABAWĘ CZY CZAS NA BAJKĘ?

Przygotowanie Twojego dziecka na pójście spać przede wszystkim powinno pomóc mu się wyciszyć i nastawić na sen. Pobudzające gry i aktywne zabawy mogą przynieść odwrotny efekt. Wspólne śpiewanie piosenek i kołysanek lub czytanie bajek jest bardziej uspokajające, relaksujące i niezapomniane.

 

CZAS NA KĄPIEL
 Jednym z najlepszych sposobów na rozpoczęcie wieczornej rutyny dla dzieci jest kąpiel. Nie tylko stwarza ona kolejną okazję do zbudowania więzi z Twoim dzieckiem, ale jest również doskonałym sposobem do nauki i zabawy, poznawania literek i cyfr wykonanych z gąbki czy pianki. Ciepła woda również sprzyja ich odprężeniu i sygnalizuje, że zbliża się czas na sen.


CZAS BEZ EKRANU
Często widzimy małe dzieci używające sprzętów elektronicznych – nie ma w tym nic dziwnego. Takie urządzenia mogą być przydatnym narzędziem do nauki, jednak tuż przed pójściem spać będą one bardziej pobudzały zmysły dziecka niż wprawiały je w nastrój do spania. Zastanów się również nad ograniczeniem czasu spędzanego przed telewizorem tuż przed pójściem spać.


ODDANIE SIĘ MUZYCE
Nie zaleca się spędzania czasu przed pójściem spać przed jakimkolwiek ekranem, za to muzyka może mieć szczególnie relaksujący i kojący wpływ na Twoje dziecko. Jest również doskonałym sposobem na zacieśnianie więzi i tworzenie długotrwałych wspomnień, poprzez zapoznanie Twoich maluchów z Twoimi ulubionymi zespołami czy gatunkami muzyki.


STWÓRZ SPRZYJAJĄCE WARUNKI
Niektóre dzieci mają problemy z zaśnięciem, ponieważ przeszkadza im w tym światło prześwitujące przez firanki. Światłoszczelne zasłony pomogą stworzyć odpowiednie warunki, w których Twoje dziecko będzie mogło spokojnie zasnąć. Z kolei inne dzieci mogą bać się ciemności – zadbaj więc o lampkę nocną, dzięki której poczują się spokojniejsze.

Nasze rekomendacje dla Ciebie