ujędrnienie ud

Jak ujędrnić skórę na udach?

4 podpowiedzi od NIVEA Jędrne uda to marzenie wielu kobiet. Niestety, to właśnie w udach często odkłada nam się tłuszcz i zauważyć można cellulit czy rozstępy. Jak ujędrnić skórę na udach, aby wyglądała zdrowo i atrakcyjnie? Jakie sposoby na zwiotczałą skórę na udach są skuteczne? Odkryj 4 rady!

#1. Jak ujędrnić uda od wewnątrz?

Podstawa pięknej i zdrowej skóry to odpowiedni tryb życia. I choć możesz uznać to za banał, to jednak nie zmienia to faktu, że zdrowa dieta, odpowiednie nawadnianie, rezygnacja z używek czy odpowiednia długość snu w ogromnej mierze decydują o kondycji Twojej skóry. 2 litry wody i 8 godzin snu na dobę powinny być dla Ciebie niczym mantra.

 

A co z jedzeniem? Zwracaj uwagę na to, jakich witamin potrzebuje Twoja skóra, aby być jędrna. Największy wspływ na nią ma przede wszystkim:

  • witamina A – szukaj jej w czerwonej papryce, szpinaku, marchwi czy w sałacie;
  • witamina C – znajdziesz ją w brokułach, kalarepie, brukselce, papryce czy w naci pietruszki;
  • witamina E – postaw na nasiona (słonecznika i dyni) oraz na orzechy włoskie, migdały oraz sezam.

Nie ograniczaj się oczywiście jedynie do nich – ważne jest holistyczne podejście do diety i odpowiednie jej zbilansowanie.

Jak ujędrnić skórę


#2. Ćwiczenia na ujędrnienie ud

Ćwiczenia ujędrniające uda to kolejny fundament pięknych, smukłych ud. Nie tylko wspomagają utratę wagi, ale także polepszają ukrwienie limfy i krwi, rozbijają grudki tłuszczu i wspomagają walkę z cellulitem. Pamiętaj, aby podczas ćwiczeń angażować wszystkie partie mięśni ud. Nasze propozycje ćwiczeń na ujędrnienie ud to ćwiczenia wykorzystujące ciężar własnego ciała, które możesz wykonać w domu, bez konieczności użycia jakiegokolwiek sprzętu.
Jak ujędrnić skórę na udach

1. Wykop w tył na czworaka

Przyjmij pozycję klęku podpartego. Jedna z nóg zegnij, przyciągając kolano do siebie. Następnie powoli prostuj nogę, przenosząc ją w tył i zachowując kąt prosty na całej długości nogi. Na powrót zegnij nogę, przyciągając kolano do klatki piersiowej. Wykonaj serię powtórzeń i rozpocznij ćwiczenie z drugą nogą.

2. Wznoszenie nóg leżąc na boku

Połóż się na jednym z boków. Noga znajdująca się bliżej podłoża niech będzie lekko zgięta, druga natomiast wyprostowana. Wyprostowaną nogę utrzymuj w powietrzu, ok. 5 cm nad podłogą, a następnie unieść ją pionowo w górę. Opuść, nie odkładając nogi na ziemię. Wykonaj serię i połóż się na drugim boku, aby wykonać to samo ćwiczenie z drugą nogą.

3. Przysiady

Stań w dość szerokim rozkroku. Wyprostuj plecy, biodra wypchnij do przodu. Dłonie ułóż za plecami. Powoli obniżaj a następnie unoś biodra, nie zapominając o wyprostowanym tułowiu i patrzeniu na wprost. Wykonaj serię.


#3. Jak ujędrnić skórę szczotkowaniem na sucho?

Szczotka do suchego masażu, szczotka do peelingu, szczotka do cellulitu – różnie ja nazywają, ale służy do jednego – do ujędrniania skóry. Szczotkowanie na sucho to nic innego, jak masaż skóry wykonywany z użyciem specjalnej szczotki. Nie potrzebujesz do niego żadnych specyfików. Wykonując koliste ruchy na udach, usuniesz ze skóry martwy naskórek oraz polepszysz krążenie limfy, dzięki czemu skóra po takim masażu na sucho będzie gładsza i bardziej elastyczna. Wykonuj go maksymalnie 2-3 razy w tygodniu, jako uzupełnienie codziennej pielęgnacji skóry, aby zapomnieć o obwisłej skórze na udach. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym tekście Szczotkowanie ciała na sucho – co to takiego?.
Jak ujędrnić uda


#4. Jak ujędrnić uda za pomocą kosmetyków?

Ujędrnianie ud nie może obejść się bez codziennej pielęgnacji skóry z użyciem kosmetyków do ciała. Pamiętaj, że zdrowa, jędrna skóra, to nawilżona skóra. Możesz w tym celu sięgnąć po balsamy do ciała lub mleczko do ciała.

Balsamy nawilżające i inne kosmetyki tego typu to jedna z opcji. Możesz także zdecydować się na produkty stricte ujędrniające, jak balsamy ujędrniające. W ofercie NIVEA znajdziesz kilka kosmetyków dedykowanych ujędrnianiu, które nie tylko pomogą Ci z kwestią tego, jak ujędrnić zwiotczałą skórę, ale także zagwarantują odpowiednie nawilżenie.

  • Ujędrniający balsam do ciała NIVEA® Q10 – zarówno głęboko nawilża, i to do 48 godzin, ale i skutecznie ujędrnia skórę. Ten pierwszy efekt zauważysz już po pierwszym użyciu, a drugi po 10 dniach codziennego stosowania.
  • Ujędrniające mleczko do ciała NIVEA® Q10 – produkt o podobnym działaniu, ale o nieco innej, lżejszej konsystencji. Jeśli zamiast balsamów wolisz mleczka do ciała, sięgnij po nasze mleczko Q10 z witaminą C i koenzymem Q10. Poprawia elastyczności skóry ud (i nie tylko) już po 10 dniach codziennego stosowania.

Chcesz ujędrnić nie tylko uda, ale i skórę na brzuchu? Koniecznie zajrzyj do naszego poradnika, w którym podajemy siedem odpowiedzi na pytanie, jak ujędrnić skórę na brzuchu po odchudzaniu.

ujędrnij skórę z NIVEA