metody-walki-z-cellulitem

Metody walki z cellulitem

      




Można stosować najróżniejsze metody, bardziej lub mniej skuteczne, ale osiągnięty efekt będzie tylko tymczasowy. Tkanka tłuszczowa i podskórna są bardzo aktywnymi narządami, zaprogramowanymi u danej osoby genetycznie, a przez to hormonalnie i nie da się do końca zmienić naszej fizjologii. Trwają co prawda badania genetyczne, z których wynika m.in., że to konkretne geny decydują o tym, ile dana komórka tłuszczowa wiąże tłuszczu i być może w przyszłości uda się sterować ich funkcjonowaniem, ale na dzień dzisiejszy to tylko pobożne życzenie...

Zwalczanie cellulitu powinno przebiegać wielokierunkowo, powinno być prawdziwą batalią! Odpowiedni tryb życia, dieta, aktywność fizyczna, dobrane kosmetyki i zabiegi kosmetyczne czy lekarskie mogą dać bardzo dobry efekt... ale problem pozostanie. Tak więc walka musi trwać nieprzerwanie! Do skutecznej batalii potrzebna jest:
 
Odpowiednia dieta – i to nie tylko na pewien czas, tylko na całe życie. Ma być lekko i zdrowo – należy ograniczyć tłuszcze zwierzęce, fast foody, słodycze, używki. W codziennej diecie powinny dominować ryby, białe mięso, warzywa, owoce, pieczywo pełnoziarniste, zielona herbata, 1-2 litrów wody itp. Mitem jest jednak twierdzenie, że tylko dieta może uchronić nas od cellulitu... niestety dotyczy on również bardzo szczupłych osób.
Tak więc powinniśmy prowadzić się zdrowo, ale to nie znaczy, że należy narzucać sobie drastyczną dietę (uwaga ważna zwłaszcza dla młodych dziewcząt!).

 

Stosowanie odpowiednich kosmetyków – balsamy i kremy zawierające m.in. kofeinę, karnitynę, retinol, aktywne wyciągi roślinne (np. z zielonej czy białej herbaty) powodują przyspieszenie metabolizmu, poprawę krążenia i stanu tkanki łącznej. Ważnym jest, aby pamiętać o odpowiedniej aplikacji, połączonej z intensywnym masażem skóry, który nie tylko poprawia ukrwienie, ale także zwiększa wchłanialność kosmetyków
(a z powierzchni skóry do tkanki podskórnej mają do przebycia daleką drogę).

 

Aktywność fizyczna – powoduje zwiększone spalanie tkanki tłuszczowej, lepsze krążenie krwi i chłonki, a przez to lepsze dotlenienie tkanek; jednak sport to nie wszystko... i bardzo wysportowane kobiety borykają się z cellulitem.