Jak pozbyć się cellulitu

Chcesz dowiedzieć się, jak szybko pozbyć się cellulitu?

Jak pozbyć się cellulitu na udach

Co to jest cellulit? Cellulit jest zjawiskiem całkowicie naturalnym i normalnym. Mimo to, wiele osób nadal chciałoby wiedzieć, jak pozbyć się cellulitu, ponieważ może on powodować, że czują się niekomfortowo. W związku z tym często pojawia się pytanie, jak szybko pozbyć się cellulitu na udach lub jak go zredukować. Poniżej omawiamy, jak powstaje i jak pozbyć się cellulitu na udach. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o cellulicie i o tym, jak możliwa jest jego redukcja.

Skąd bierze się cellulit?

Cellulit to wynik działania komórek tłuszczowych znajdujących się pod skórą, które napierają na jej wierzchnią warstwę. W miarę jak komórki tłuszczowe gromadzą się i wypychają skórę ku górze, włókna łączne, które łączą skórę z leżącymi pod nią mięśniami, ulegają rozciągnięciu, powodując wypukłości i wgłębienia w skórze.

Komórki tłuszczowe i tkanka łączna w warstwie dermatologicznej u kobiet ułożone są pionowo, podczas gdy u mężczyzn mają strukturę krzyżową, co być może jest jednym z powodów, dla których kobiety są bardziej narażone na występowanie oznak cellulitu niż mężczyźni. Tłuszcz u kobiet jest również zwykle rozmieszczony w okolicach ud, bioder i pupy, czyli w miejscach, w których najczęściej występuje cellulit.

Wiedza o tym, jak powstaje cellulit i co go powoduje, może być pomocna w zrozumieniu, jak pozbyć się cellulitu.

Co to jest cellulit? I czy pozbycie się cellulitu jest rzeczywiście możliwe?

Nikt nigdy nie powinien czuć się zawstydzony tym, że ma cellulit na udach lub że jest to coś, czego trzeba się pozbyć. Cellulit jest czymś całkowicie normalnym i ma go ponad 90% wszystkich kobiet (które są bardziej predysponowane do cellulitu niż mężczyźni). Cellulit pojawia się, gdy komórki tłuszczowe znajdujące się pod skórą napierają na tkankę łączną, powodując wgłębienie w skórze. Ze względu na sposób powstawania cellulitu, całkowite usunięcie go w domu jest prawie niemożliwe, jednak jest kilka rzeczy, które możesz zrobić w domu, aby zmniejszyć jego występowanie.

Istnieje skala stopniowania cellulitu - łagodny, umiarkowany, ciężki. Oczywiście, im łagodniejszy stan, tym łatwiej jest go zredukować.

Co powoduje cellulit?

Jak powstaje cellulit? Co tak naprawdę powoduje cellulit i jak się on pojawia, nie jest do końca wiadomo, ale uważa się, że są to m.in:

Hormony

Uważa się, że jednym z głównych czynników przyczyniających się do powstawania np. cellulitu na udach, szczególnie u kobiet, są hormony. Wraz z wiekiem kobiet ich naturalny poziom estrogenu zaczyna spadać, a wraz z nadejściem menopauzy może również zmniejszyć się przepływ krwi do tkanki łącznej. Mniejszy przepływ krwi oznacza, że do komórek produkujących kolagen dostarczana jest mniejsza ilość tlenu, co spowalnia regenerację i naprawę. Ponieważ komórki łączne są osłabione, tłuszcz staje się przez nie bardziej widoczny.

Geny

Genetyka wpływa na takie czynniki, jak metabolizm, rozmieszczenie tkanki tłuszczowej i krążenie krwi - wszystkie one mogą przyczyniać się do powstawania cellulitu. To sprawia, że niektórzy ludzie są bardziej genetycznie predysponowani do posiadania cellulitu niż inni.

Prowadzenie niezdrowego trybu życia

Złe odżywianie i brak ćwiczeń fizycznych mogą zwiększać prawdopodobieństwo pojawienia się cellulitu na udach i nie tylko. Dzieje się tak dlatego, że niezdrowy tryb życia oznacza większe prawdopodobieństwo gromadzenia się komórek tłuszczowych, które będą uciskać skórę, powodując powstawanie dołeczków. Poza tym długotrwałe przebywanie w pozycji siedzącej wpływa na krążenie, a brak przepływu krwi ogranicza regenerację i naprawę organizmu. Przejadanie się niektórymi produktami spożywczymi, takimi jak przetworzone, bogate w cukier lub sól, również może zwiększyć ryzyko powstawania cellulitu.

Słabe krążenie krwi

Zdrowe krążenie krwi oznacza, że dostarczamy energię i składniki odżywcze, których nasze komórki potrzebują do regeneracji i naprawy. Bez dobrego krążenia nasza skóra może stać się słabsza, co oznacza, że jest bardziej podatna na powstawanie cellulitu.

Wiek

Z wiekiem skóra staje się cieńsza i mniej elastyczna, co również zwiększa prawdopodobieństwo pojawienia się cellulitu. Wiele osób zaczyna zauważać cellulit między 25 a 35 rokiem życia. Estrogen ma wpływ na naczynia krwionośne, więc kiedy zaczyna go ubywać, tracisz receptory w naczyniach krwionośnych i udach, co powoduje zmniejszone krążenie, które może prowadzić do pojawienia się cellulitu na udach.

Stres

Eksperci uważają, że hormony stresu, takie jak kortyzol, również mogą być czynnikiem powodującym cellulit. Stres ma głęboki wpływ na organizm, w tym na trawienie i wątrobę, i może nasilać cellulit. Stres może również powodować czynniki sprzyjające powstawaniu cellulitu, takie jak niewłaściwa dieta, picie zbyt dużej ilości alkoholu czy palenie papierosów. Ćwiczenia i zdrowe odżywianie mogą pomóc w obniżeniu poziomu stresu, jak również stanowią doskonałą obronę przed cellulitem na udach.

Jak pozbyć się cellulitu

Zabiegi na cellulit

A więc chciałabyś wiedzieć, jak pozbyć się cellulitu na udach i innych obszarach? Niestety, aby całkowicie go zlikwidować trzeba zrobić to operacyjnie. Zredukowanie cellulitu to już nieco inna historia i jest kilka zbiegów na cellulit, których możesz spróbować, aby uczynić go mniej widocznym. Przeczytaj nasze wskazówki, jak pozbyć się cellulitu:

1) ZDROWO SIĘ ODŻYWIAJ, ABY ZREDUKOWAĆ CELLULIT

Niezdrowa dieta, bogata w toksyny i tłuszcze, sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej pod skórą i przyczynia się do powstawania cellulitu. Jedzenie dużej ilości pełnoziarnistych produktów i błonnika pomoże usunąć toksyny z organizmu. Unikanie nadmiaru soli jest również zalecane, ponieważ może ona powodować odwodnienie i obrzęki - oba te czynniki przyczyniają się do powstawania cellulitu na udach. Jedzenie z deficytem kalorycznym pomoże Ci również spalić tłuszcz, który nie wpływa korzystnie na przypadłość.

2) DBAJ O NAWODNIENIE, ABY ZMNIEJSZYĆ CELLULIT

Nasze ciało składa się w prawie 60% z wody, a bez niej skóra może stać się znacznie słabsza, cieńsza i pomarszczona. Kiedy skóra jest odwodniona, wtedy ryzyko występowania cellulitu jest większe dlatego picie dużej ilości wody może wpłynąć pozytywnie na elastyczność skóry i przyczynić się w pewnym stopniu do redukcji przypadłości. 

3) SZCZOTKOWANIE LUB MASAŻ NA SUCHO W CELU ZMNIEJSZENIA CELLULITU

Szczotkowanie lub masowanie na sucho to dobry zabieg na cellulit wspomagający drenaż limfatyczny - proces, który oczyszcza warstwę tłuszczu z nagromadzonych toksyn. Szczotkowanie na sucho zwiększa krążenie i złuszcza skórę; uważa się również, że pomaga w rozbijaniu złogów tłuszczu pod skórą, które mogą powodować cellulit.

Jednym z kroków, jak pozbyć się cellulitu na nogach i udach może być masowanie lub szczotkowanie miejsc dotkniętych tym problemem dwa razy dziennie, rano i wieczorem. Przed prysznicem lub kąpielą użyj suchej szczotki - używając twardej szczotki na suchej skórze, wykonuj na niej małe, okrężne ruchy. Aby zmaksymalizować rezultaty, po prysznicu lub kąpieli zastosuj balsam do ciała lub krem nawilżający.

Przed lub po kąpieli lub prysznicu można samodzielnie wykonać masaż tego obszaru, który stymuluje układ limfatyczny i może poprawić ogólny wygląd i napięcie skóry. Aby odżywić skórę, użyj olejków lub ulubionego balsamu do ciała. Masuj skórę od dołu do góry, starając się wykonywać okrężne ruchy.

4) UPRAWIAJ DUŻO RUCHU, ABY ZMNIEJSZYĆ CELLULIT

Aby dowiedzieć się, jak pozbyć się cellulitu na udach i jak pozbyć się cellulitu na udach, upewnij się, że ćwiczysz dolne partie ciała tak często, jak to możliwe - nawet jeśli jest to tylko 20 minut kilka razy w tygodniu. Regularne ćwiczenia pomogą zwiększyć przepływ krwi i spalić tłuszcz - obie rzeczy, które pomogą pozbyć się cellulitu.

5) RZADZIEJ NOŚ OBCISŁĄ ODZIEŻ, ABY ZMNIEJSZYĆ CELLULIT

Zbyt długie i zbyt częste noszenie obcisłych ubrań może ograniczyć krążenie krwi, co oznacza większe prawdopodobieństwo pojawienia się przypadłości.

6) STOSUJ KREM WZMACNIAJĄCY NA SKÓRĘ, ABY ZREDUKOWAĆ CELLULIT

Chociaż przyczyny powstawania cellulitu leżą głębiej niż w skórze, posiadanie słaba, zwiotczała i niedożywiona skóra może znacznie wpływać na uwydatnienie przypadłości. Brak kolagenu w skórze może oznaczać, że jest ona słabsza i bardziej podatna na przenikanie tłuszczu. Wypróbuj nasz NIVEA Q10 Multipower 5In1 Ujędrniający żel na cellulit, aby ujędrnić skórę i zmniejszyć widoczność cellulitu w ciągu 3 tygodni.

7) Unikaj stresu

Hormony odgrywają kluczową rolę w powstawaniu cellulitu, a estrogen nie jest jedynym winowajcą. Ważnym narzędziem jest nauka radzenia sobie ze stresem. Stres powoduje wzrost poziomu kortyzolu, który sprzyja pojawianiu się cellulitu. Zarządzanie stresem i obniżanie poziomu kortyzolu może pomóc zrozumieć, jak pozbyć się cellulitu na nogach i innych obszarach.

Znajdź czas dla siebie - mogą to być zajęcia jogi, godzina spędzona z książką lub przyjemna kąpiel w wannie - aby zrelaksować ciało i umysł. Ćwiczenia oddechowe mogą również pomóc, jeśli czujesz się szczególnie niespokojna.

nogi kobiety w powietrzu

8) Złuszczanie

Stosowanie peelingu do ciała na cellulit na udach lub nogach może usunąć martwe komórki skóry i stymulować przepływ krwi, co może pomóc w zmniejszeniu widoczności cellulitu na udach.

9) Unikaj słonych pokarmów

Słone, tłuste i cukrowe jedzenie może przyczynić się do powstania cellulitu na nogach poprzez gromadzenie komórek tłuszczowych w naszym organizmie, które mogą powodować stan zapalny. Wysoko solona żywność może promować obrzęk tkanek, co może prowadzić do gorszego stanu cellulitu.

Jak pozbyć się cellulitu na udach i na nogach

Uda i reszta nóg są szczególnie podatne na cellulit. Wiele kobiet ma go po okresie dojrzewania - i nie ma to nic wspólnego z wagą. 

Stymuluj układ limfatyczny
Spowolniony układ limfatyczny może powodować cellulit lub go wyolbrzymiać, dlatego z pomocą przychodzi szczotka lub peeling do ciała. Wmasowywanie preparatu złuszczającego lub delikatne szczotkowanie tego obszaru może pomóc w pobudzeniu drenażu krwi i limfy. Aby zaobserwować zmiany, należy wykonywać te czynności regularnie.

Jedz dużo warzyw
 
Jedzenie zielonych, liściastych warzyw oraz unikanie przetworzonej żywności i alkoholu również pomoże pozbyć się cellulitu na udach i nogach.

UJĘDRNIANIE SKÓRY Z NIVEA W CELU ZMNIEJSZENIA CELLULITU

Mimo że nasze kremy mogą zdziałać cuda dla Twojej skóry, cellulit nie jest problemem ściśle związanym ze skórą, więc nie mogą go wyeliminować całkowicie. Mimo to, produkty NIVEA Q10 pomagają wzmocnić i ujędrnić skórę, aby zmniejszyć widoczność cellulitu.

Ćwiczenia i pielęgnacja na cellulit - naturalne metody leczenia cellulitu

Noszenie szortów lub pięknej spódnicy latem to tylko połowa przyjemności, jeśli na Twoich nogach pojawią się okropne wgłębienia. A zatem w porę uporaj się z cellulitem: przywróć nogi i pośladki do formy dzięki specjalnie dobranemu programowi ćwiczeń oraz tym wskazówkom pielęgnacyjnym, które mogą pomóc w redukcji cellulitu.

JAK POZBYĆ SIĘ CELLULITU I SPRAWIĆ, BY SKÓRA BYŁA GŁADSZA:

  • Walka z cellulitem na udach to prawdziwe zmartwienie wielu kobiet.
  • Kłopotliwe wgłębienia nie znikają z dnia na dzień. Rozpocznij program antycellulitowy zimą, aby Twoja skóra znów była piękna przed sezonem bikini.
  • Jazda na rowerze, jogging i stepper to Twoi sprzymierzeńcy na drodze do lepszego wyglądu skóry. Ćwiczenia fizyczne nie tylko napinają mięśnie, ale także wygładzają skórę.
  • Podejmując specjalne działania przeciwko cellulitowi, wspierasz wzmacnianie tkanki: Nasza gama produktów NIVEA Q10 ma działanie napinające i wzmacniające, dzięki czemu może zmniejszyć widoczność cellulitu.
  • Kofeina zwiększa sprężystość zewnętrznej warstwy skóry. Peeling z fusami z kawy również oczyszcza i pobudza krążenie w komórkach.
  • Bierz prysznic na przemian zimną i ciepłą wodą. Gdy używasz zimnej wody, naczynia krwionośne kurczą się, a następnie rozszerzają w ciepłej wodzie. Dzięki temu poprawia się krążenie krwi, a tkanka staje się jędrniejsza.
  • Wyceluj głowicą prysznica w obszar dotknięty cellulitem - może to być na przykład cellulit na udach lub cellulit na nogach - aby uzyskać dodatkowy podmuch stymulacji.

MASAŻE Z UŻYCIEM WYSOKIEJ JAKOŚCI SKŁADNIKÓW SPRAWIAJĄ, ŻE SKÓRA STAJE SIĘ WYRAŹNIE GŁADSZA

TRIKI NA BARDZIEJ NAPIĘTĄ SKÓRĘ - TWÓJ PLAN JAK POZBYĆ SIĘ CELLULITU

- Masaże poprawiają krążenie i stymulują przepływ limfy. Masuj skórę pośladków i nóg za pomocą rękawicy złuszczającej lub szczotki do walki z cellulitem.
- Uważaj na żylaki: przed ich leczeniem należy skonsultować się z lekarzem rodzinnym.
- Kąpiel alkaliczna mniej więcej raz w tygodniu oczyszcza i odtruwa cały organizm. Dodaj około czterech łyżek stołowych soli alkalicznej do wody w wannie i ciesz się jej leczniczym działaniem.
- Nasza skóra jest odbiciem naszego ciała. Jeśli jesteśmy zdrowi, promieniuje ona od wewnątrz. Jeśli spożywamy dużo witamin i stosujemy zrównoważoną dietę - jest to widoczne! Zwalczaj cellulit od wewnątrz, jedząc produkty o niskiej zawartości soli. Sól absorbuje wodę w organizmie, co powoduje wzdęcia. Dlatego zamiast niej przyprawiaj swoje potrawy aromatycznymi ziołami.
- Warzywa bogate w potas, takie jak brokuły, rośliny strączkowe i szpinak, również zapewniają wypłukiwanie nadmiaru płynu z tkanek.

UJĘDRNIAJ SKÓRĘ NAWET PODCZAS KĄPIELI POD PRYSZNICEM
Twój program ujędrniania skóry rozpoczyna się rano, gdy bierzesz prysznic. Używaj żelu pod prysznic lub kremu nawilżającego pod prysznic, który ma za zadanie ujędrnić i napiąć skórę.

REGULARNE ĆWICZENIA - NAJLEPSZY SPOSÓB JAK POZBYĆ SIĘ CELLULITU

Ćwiczenia fizyczne wzmacniają mięśnie i spalają tłuszcz - wypowiedz wojnę swojemu cellulitowi, zapewniając sobie dużo ruchu.

Pozbywanie się cellulitu na udach i nogach
Wygląd cellulitu można złagodzić za pomocą kilku prostych ćwiczeń - jeśli będziesz się ich konsekwentnie trzymać. Choć cellulit może pojawić się u każdego, nawet u tych, którzy ćwiczą regularnie, ćwiczenia mogą pomóc ujędrnić konkretny obszar, na którym występuje cellulit - zazwyczaj są to nogi, pośladki i brzuch. Wypróbuj poniższe ćwiczenia, które pomogą Ci ujędrnić te miejsca:

Wszystko, czego potrzebujesz, to mata do ćwiczeń. Połóż się na plecach i unieś nogi do góry. Zegnij oba kolana pod kątem prostym, pozostawiając między nimi odstęp szerokości dłoni. Teraz unieś biodra i wysuń jedną nogę do przodu. Powoli policz do dziesięciu, a następnie zmień nogi. Już dziesięć regularnych powtórzeń tego ćwiczenia każdego dnia wymiernie zmieni Twoją sylwetkę i wygląd skóry.

Napnij górną część ud
Połóż się bokiem na macie do ćwiczeń i lekko ugnij dolną nogę. Teraz wyprostuj górną część nogi i podnieś ją do góry, robiąc jednocześnie wydech. Zatrzymaj ją na chwilę w powietrzu i ponownie opuść, robiąc wdech. Po 20 powtórzeniach zmień stronę.

Te formy ćwiczeń również mogą pomóc w pozbyciu się cellulitu na udach
- Joga
- Ćwiczenia aerobowe, takie jak bieganie lub jazda na rowerze
- HIIT - trening interwałowy o wysokiej intensywności - zwiększa tętno i pomaga spalić więcej tłuszczu
- Trening siłowy - w tym przysiady, wypady i ćwiczenia z ciężarkami"

Porady dla Ciebie