10 sposobów na doładowanie akumulatorów

Proste kroki, które pomogą Ci poczuć się lepiej i wyglądać znakomicie

10 sposobów na doładowanie akumulatorów

UZUPEŁNIAJ WODĘ W ORGANIŹMIE

Większość z nas nie tylko nie pije wystarczającej ilości wody (około 2-2,5 litrów dziennie), ale często polega na płynach moczopędnych, takich jak kawa i alkohol, które tylko zwiększają niedobór wody w organizmie. Bez dostatecznej ilości wody organizmowi trudno jest pozbyć się produktów ubocznych przemiany materii i dostarczać substancje odżywcze do komórek, co w rezultacie sprawia, że skóra wygląda na poszarzałą i starą. Zamiast pić, kiedy poczujesz pragnienie (które jest sygnałem organizmu, że już jest odwodniony), już rano napełnij dużą butelkę wodą i postaw ją na biurku - ten nieustanny wizualny bodziec sprawi, że w ciągu dnia wypijesz więcej.

doładuj akumulatory

ŚPIJ MOCNIEJ

Lepsza jakość snu nie oznacza koniecznie dłuższego spania. Tak naprawdę odsypianie w weekend wytrąci Cię z naturalnego rytmu i sprawi, że jeszcze trudniej będzie Ci powrócić do zwykłego trybu w kolejnych dniach. Sześć godzin snu to ogólnie uznane minimum niezbędne do optymalnego funkcjonowania na jawie - ważne jednak, aby było to sześć prawdziwie regenerujących godzin. Unikaj wypijania kieliszka przed snem czy drobnych przekąsek o północy - wyższy poziom cukru przed snem negatywnie wpłynie na jakość Twojego snu. Szybki drink może pomóc Ci się „zdrzemnąć”, ale uniemożliwi Ci zapadnięcie w naprawdę głęboki sen. A bez fazy REM - czyli prawdziwie regenerującego snu - rano będziesz wyglądał i czuł się mniej odświeżony.

WYPRACUJ RUTYNĘ PRZED PÓJŚCIEM SPAĆ

Wypracowanie stałych, rutynowych czynności przed pójściem spać pomoże Ci przygotować organizm do nocy wypełnionej regenerującym snem. Po tygodniu lub dwóch organizm automatycznie przestawi się w tryb „wyłączenia” w momencie kiedy stwierdzi, że wieczorna kąpiel, sesja jogi czy lektura rozdziału ulubionej książki to czynność poprzedzająca zapadnięcie w sen. Lepszy sen oznacza większą ilość energii o poranku.

ŚNIADANIE GODNE KRÓLA

Znalezienie czasu na rodzinę i pracę oznacza często, że śniadanie to pierwszy posiłek, z którego rezygnujemy. A jest to przecież najważniejszy posiłek dnia - dokładnie tak, jak mówiła Twoja mama. Odpuszczając sobie śniadanie, spowalniasz metabolizm, a w rezultacie utrudniasz organizmowi spalanie cukru i zapewnianie Ci wystarczającej ilości energii przez cały dzień.

CHŁOŃ PROMIENIE SŁONECZNE

Pomimo paniki na temat całego zła związanego z wystawianiem się na działanie promieni UV, ważne jest, aby wciąż korzystać ze słońca przynajmniej dziesięć minut dziennie. Organizm potrzebuje witaminy D, aby przeżyć, a najlepszym sposobem zapewnienia mu tej witaminy jest wyjście na dwór, gdzie naturalne światło poprawi Twój nastrój i podniesie poziom energii. W porze lunchu odejdź od biurka, ale pamiętaj też o stosowaniu dobrego produktu przeciwsłonecznego!

WYPRACUJ POT

Ćwiczenia fizyczne są korzystne nie tylko dla Twojej sylwetki. Regularne treningi czy nawet energiczny 20-minutowy spacer każdego dnia mogą mieć zdumiewający wpływ na Twój nastrój, układ odpornościowy i ogólne samopoczucie. A wbrew powszechnemu przekonaniu, ćwiczenia dodadzą Ci energii zamiast Cię zmęczyć. Aktywność fizyczna prowadzi do tego, że tlen trafia do każdej komórki Twojego ciała, co zwiększa poziom energii i jednocześnie sprawia, że będziesz się czuć (i wyglądać!) jak nowonarodzony!

ODŻYWIAJ SIĘ WŁAŚCIWIE

Tak jak nie nalałbyś niewłaściwego paliwa do bolidu Formuły 1, tak nie powinieneś niewłaściwie odżywiać swojego organizmu. Aby uniknąć popołudniowego spadku energii, przyjrzyj się swojej diecie, a szczególnie rodzajom węglowodanów, które spożywasz w ciągu dnia. Prawdopodobnie te wszystkie bezwartościowe węglowodany pozbawiają Cię energii. Ogranicz węglowodany proste takie jak białe pieczywo, napoje gazowane czy ciastka i zastąp je węglowodanami złożonymi i pełnymi ziarnami, takimi jak brunatny ryż, pieczywo żytnie czy kwinoa (zdrowa inkaska kaszka), aby zapewnić sobie bardziej stabilną dawkę energii.

ZŁAP ODDECH

To może brzmieć idiotycznie, ale nie zapomnij o oddychaniu. Prawidłowo. Większość z nas wykonuje krótkie, płytkie wdechy, co utrudnia transport tlenu do wszystkich zakamarków ciała. Aby pozostać czujnym i spokojnym, pamiętaj, aby wdychać powietrze aż na sam dół brzucha i wydychać je całkowicie, przyciągając pępek do kręgosłupa.

UPORZĄDKUJ SWOJE ŻYCIE

Im lepiej zorganizujesz swoje miejsce pracy i przestrzeń, w której mieszkasz, tym mniej zestresowany - i co najważniejsze - zmęczony będziesz się czuł. Nieuporządkowane otoczenie to często oznaka kręcenia się w kółko, co zwykle nie jest najbardziej produktywnym i efektywnym czasowo podejściem. Uporządkuj swoją przestrzeń i określ priorytety w swojej pracy zamiast wypalać się, próbując pogodzić milion rzeczy naraz.

doładuj akumulatory

WYTCHNIENIE OD TECHNOLOGII

Jeśli czytasz ten tekst późno w nocy, nadszedł czas, aby przyjrzeć się wpływowi niebieskiego światła na Twój poziom energii. Podobnie jak kofeina, niebieskie światło działa jak stymulant, nie pozwala zasnąć i przeszkadza w regenerującym śnie. Ogranicz korzystanie z elektronicznych gadżetów po powrocie do domu wieczorem. Wyłączenie telewizora, telefonu komórkowego i laptopa po określonej godzinie wywrze pozytywny skutek na poziom Twojego stresu, pozwalając Ci zrelaksować się i odprężyć.