Sporty relaksacyjne

Ćwiczenia relaksacyjne, które wykonasz w domu

Poznaj ćwiczenia relaksacyjne redukujące napięcie i przywracające harmonię.

Ruch i relaks wpływają korzystnie na zdrowie fizyczne i psychiczne. Joga, pilates, a może medytacja? Zobacz polecane i skuteczne ćwiczenia relaksacyjne.

Ćwiczenia relaksacyjne, dzięki którym odzyskasz spokój

W zdrowym ciele, zdrowy duch! A zdrowe ciało jest przede wszystkim wypoczęte i zrelaksowane. Wykonując regularnie ćwiczenia relaksacyjne jesteś na najlepszej drodze do wewnętrznej równowagi, która korzystnie odbije się na Twoim samopoczuciu i wyglądzie. Ruch pozwala nam zachować sprawnośći zdrowie oraz zmniejsza stres.

Joga - ćwiczenia relaksacyjne

  • Wewnętrzne piękno oznacza, że ciało i dusza pozostają w harmonii. Ćwiczenia relaksacyjne, takie jak joga, pilates czy ćwiczenia tybetańskie, pomagają to osiągnąć. Te techniki łączą w sobie aktywności pomagające wzmacniać mięśnie z elementami medytacji. Po zakończeniu ćwiczeń czujemy się przygotowani na rozpoczęcie dnia, a nasze ciało pozostaje w świetnej formie.
  • Joga. Ta nauka praktykowana w Indiach od wieków łączy ćwiczenia fizyczne z medytacją. Pozytywnie wpływa na koncentrację, dodaje energii, zwiększa wytrzymałość i zapewnia wewnętrzny spokój
  • Pięć rytuałów tybetańskich. Tych pięć ćwiczeń wykonywanych jedno po drugim świetnie sprawdza się, gdy masz niewiele czasu. Ten rodzaj jogi był zawsze wykorzystywany do wzmacniania układu hormonalnego.

Mama Dziecko

Szybkie ćwiczenia relaksacyjne na stres

Joga

Stań prosto w lekkim rozkroku i wyciągnij ręce w górę, cały czas głęboko wdychając powietrze. Opuść ręce, wydychając. To ćwiczenie pozwala szybko wyeliminować wewnętrzne napięcie.

Joga - ćwiczenie dla każdego

Wszelkie ćwiczenia relaksacyjne pomagają niwelować stres i jego skutki oraz służą odzyskaniu wewnętrznego spokoju. Joga - ćwiczenia nie tylko pozwalają osiągnąć harmonię, ale także utrzymać zdrowie ciała, umysłu i ducha. Różne asany (pozycje) łączą ćwiczenia fizyczne, specjalne techniki oddechowe oraz etapy medytacji. Zmniejsza to poziom stresu i wyzwala dodatkową energię. Joga jest to obecnie jednym z najpopularniejsze ćwiczenia relaksacyjna.

Stresy dnia codziennego związane z łączeniem pracy i obowiązków powodują wewnętrzne napięcie i osłabienie. Jeśli chcesz znaleźć trochę czasu dla siebie i podładować akumulatory, pomyśl o zajęciach jogi. Pomogą Ci się uspokoić, skupić się na sobie i zapomnieć o codziennych problemach. Nie ma wątpliwości: joga – ćwiczenia najlepsze na stres.

Hatha joga to proste i skuteczne ćwiczenia fizyczne i oddechowe - jest szczególnie polecana osobom początkującym.

Pilates - ćwiczenia wzmacniające ciało

Pilates wzmacnia mięśnie całego ciała i ćwiczy zdrową postawę. To ćwiczenia, będące świetnym sposobem na wzmocnienie mięśni głębokich – zwłaszcza podtrzymujących. Ćwiczenia pilates wymagają jednak więcej wysiłku fizycznego, niż joga - łączą wzmocnienie fizyczne z osiąganiem spokoju wewnętrznego.

Czym jest pilaes i jakie daje korzyści?

Znasz to uczucie, gdy musisz dłużej siedzieć w biurze, a Twoje plecy nie wytrzymują?

Pomoże to usprawnić Twoja ogólną kondycję fizyczną, dzięki czemu zyskasz większą odporność. Te doskonałe ćwiczenia relaksacyjne zmniejszają również stres wywołany życiem codziennym i pracą. Głównym celem tych ćwiczeń jest wzmocnienie mięśni podtrzymujących kręgosłup:
mięśni pleców, dna miednicy i mięśni brzucha.

Jeśli wzmocnisz te mięśnie, napięcie będzie pojawiało się rzadziej. Twoje ciało zyska lekkość, lepszą formę i rozluźnienie. Zatem najlepszą formą odprężenia są ćwiczenia relaksacyjne, gdyż są idealnym połączeniem tego, co przyjemne z tym, co pożyteczne.

Pilates - ćwiczenia, które wyszczuplą sylwetkę

Pilates

Pilates to bez wątpienia - ćwiczenia przynoszące spektakularne efekty. Jak to możliwe? Pilates intensywnie wzmacnia mięśnie głębokie, automatycznie zmieniając Twoją sylwetkę. Rezultat: bardziej płaski brzuch, szczupła talia oraz zdrowa sylwetka – czegóż chcieć więcej?

Ćwiczenia relaksacyjne to sposób na wyciszenie i piękną sylwetkę

Ćwiczenia - budują dobre samopoczucie

Radość życia

Motywujące połączenie tańca, sztuk walki oraz relaksacji zwiększa zdolność koncentracji i dostarcza zabawy. Poznaj potrzeby swojego ciała i ciesz się chwilą. Wykonuj proste ćwiczenia relaksacyjne, a efekty szybko Cię zaskoczą.

Pięć rytuałów tybetańskich - ukierunkowany trening

  • Pięć rytuałów tybetańskich to seria pięciu ćwiczeń uprawianych od wieków w tybetańskich zakonach i uważanych za klucz do długowieczności. 
  • W pięciu rytuałach tybetańskich elementy jogi łączą się z sekwencjami treningowymi w celu wzmocnienia dróg oddechowych. Napięcie znika dzięki łagodnemu treningowi mięśni i ścięgien. Pozwala to uspokoić ciało i umysł. Ćwiczenia relaksacyjne mają zbawienny wpływ na Twój organizm. Niesłychanie szybko poprawiają Twoje samopoczucie.
  • Ćwiczenia stymulują układ hormonalny oraz wzmacniają układ odpornościowy. Będziesz stale czuć przypływ formy, pobudzenie oraz wewnętrzna harmonię. 
  • Jeśli masz niewiele czasu, ale pragniesz praktykować ćwiczenia holistyczne, pięć rytuałów tybetańskich to idealny zestaw ćwiczeń relaksacyjnych dla Ciebie. Dlaczego nie spróbować? To tylko 15 minut!