Historia marki NIVEA

Historia marki

RÓŻNE RODZAJE SKÓRY. RÓŻNE POTRZEBY.


Ponad sto lat temu stworzyliśmy krem NIVEA a wraz z nim nowoczesną pielęgnację skóry. Dziś miliony ludzi na całym świecie, mających różne rodzaje skóry, zaufały marce NIVEA. To dlatego nasi badacze nieustannie analizują różnorodność skóry ludzkiej i różne potrzeby pielęgnacyjne uwarunkowane kulturą, płcią i wiekiem. W ramach tego podejścia w ostatnich dekadach opracowaliśmy wiele innowacyjnych produktów do pielęgnacji skóry – od dezodorantów po produkty przeciwsłoneczne. Współpraca z ponad 50 instytucjami na całym świecie pozwala nam tworzyć produkty idealnie dopasowane do Twojej skóry. W naszej siedzibie głównej w Hamburgu stworzyliśmy nawet własne laboratorium opracowujące produkty na rynki Azji i Ameryki Łacińskiej, w którym prowadzimy badania zorientowane na rodzaje skóry i warunki klimatyczne typowe dla tych regionów. Robimy to po to, by pewnego dnia każdy człowiek na świecie mógł zaufać produktom NIVEA.

Wszystko zaczęło się od „nix”

Aby historia sukcesu kremu NIVEA mogła się w ogóle rozpocząć, należało wymyślić coś zupełnie innego – Euceryt. Euceryt działa jak środek emulgujący, który łączy olej z wodą, przekształcając je w wyjątkowo delikatną i stabilną emulsję. Szczęśliwym trafem ten zupełnie nowy środek emulgujący został opracowany przez doktora Isaaca Lifschütza przed 1911 rokiem. Profesor dermatologii Paul Gerson Unna, zafascynowany specjalistyczną wiedzą doktora Lifschütza, pokazał go doktorowi Oscarowi Troplowitzowi, chemikowi i współzałożycielowi firmy Beiersdorf. Ten ostatni od razu wydedukował, że emulsja typu woda w oleju okaże się świetną bazą do produkcji kremu kosmetycznego do skóry. Brakowało im tylko nazwy. Doktor Troplowitz odnalazł ją, wpatrując się w sam krem. Otóż gotowa emulsja miała śnieżnobiały kolor. I tak nazwa NIVEA została zaczerpnięta z łacińskiego słowa „nix, nivis” oznaczającego „śnieg”. Tłumacząc dosłownie, NIVEA oznacza „śnieżnobiały”.

NIVEA ZYSKUJE POPULARNOŚĆ NA CAŁYM ŚWIECIE

1911

Doktor chemii Isaac Lifschütz opracowuje środek emulgujący o nazwie „Euceryt”, pozwalający na wytworzenie stabilnej emulsji typu woda w oleju. Następnie przedsiębiorca i farmaceuta doktor Oscar Troplowitz odkrywa potencjał nowego środka emulgującego i wspólnie z profesorem dermatologii Paulem Gersonem Unną opracowuje „krem nad kremami” – NIVEA. Krem odnosi ogromny sukces, dlatego wkrótce linia produktów zostaje poszerzona o puder, mydło i mleczko do włosów. Dzisiaj w naszych działach badań i rozwoju pracuje ponad 500 osób, kieruje nimi duch innowacji zapoczątkowany przez trzech pierwszych badaczy. Nasze wieloletnie zaangażowanie pozwoliło na dokonanie ogromnych postępów w dziedzinie pielęgnacji skóry, które dziś traktowane są jako oczywistość.

1914

Transatlantyki i pierwsze sterowce zapewniają połączenia między krajami i kontynentami, co ułatwia pokonywanie długich dystansów i pozwala zdobywać rynki całego świata. Nowo powstałe przedsiębiorstwo Beiersdorf wykorzystuje tę okazję: w trzy lata od założenia firmy krem NIVEA znaleźć można już na każdym kontynencie. Dziś 42 procent sprzedaży generowane jest za granicą. Stabilna konsystencja kremu NIVEA umożliwia jego długi transport w różnych strefach klimatycznych. Dziś produkty NIVEA są dostępne w ponad 200 krajach na całym świecie.

1924

Symbolem tego okresu są nie tylko dwudziesto- i trzydziestoletnie kobiety świadome trendów w modzie, lecz również światowi mężczyźni noszący wąsy. NIVEA dostrzega potrzebę pielęgnacji męskiej cery przed goleniem i po goleniu, dlatego wprowadza mydło do golenia, które staje się pierwszym produktem opracowanym specjalnie dla mężczyzn. Sport i rozrywka stają się zajęciami coraz popularniejszymi w naszym społeczeństwie. Blady arystokratyczny wygląd ustępuje miejsca pragnieniu witalności i lekkiej opalenizny. Trochę przez przypadek Juan Gregorio Clausen, szef działu reklamy Beiersdorf, spotyka trzech młodych braci o radosnym, zawadiackim i świeżym wyglądzie. W 1924 r. chłopcy NIVEA  stają się nową gwiazdą reklamy marki NIVEA. W tym samym czasie pojawia się nowa koncepcja opakowania: Krem NIVEA po raz pierwszy sprzedawany jest w słynnym niebieskim pudełku, które do dziś stanowi znak rozpoznawczy marki NIVEA.

Pierwszy boysband

1925

Dziewczęta NIVEA

Choć dziś programy typu reality show takie jak „Mam Talent”, „Idol” czy „Top Model” nie są niczym nowym, w 1925 r. tego typu konkursy talentów organizowane przez media były zupełną nowością. Dlatego gdy firma NIVEA zamieszcza w berlińskiej prasie reklamę, obwieszczając początek ogólnokrajowych poszukiwań trzech dziewcząt NIVEA, wśród społeczności powstaje niemałe poruszenie. Tym większe, że NIVEA wcale nie jest na tropie zjawiskowych modelek, a raczej dziewczyn z sąsiedztwa: „Nie szukamy powalających piękności, olśniewających dziewcząt ubranych jak na bal ani modnie wymuskanych pań, lecz wspaniałych młodych dziewczyn, wyglądających zdrowo, świeżo i naturalnie”. Ogłoszenie wpada w ręce pani Fröhlich, młodej matki z Flensburga na północy Niemiec, która uznaje, że jej trzy córki, Margot, Elfriede i Hertha, doskonale pasują do załączonego opisu. Gdy o pomyśle dowiaduje się ojciec, jasno informuje, że nie życzy sobie, by jego córki zostały „dziewczynami z plakatu”, dlatego matka zgłasza udział swoich pociech bez jego wiedzy. I całe szczęście dla dziewcząt, że zdobywa się na odwagę, ponieważ ostatecznie to siostry Fröhlich pokonują ponad 1000 innych kandydatek biorących udział w konkursie. Na dodatek okazuje się, że rodzina nigdy wcześniej nie słyszała o NIVEA, gdyż do Niemiec sprowadziła się niewiele wcześniej z Samoa, gdzie produkty NIVEA nie były dostępne. Teraz także pan Fröhlich, przepełniony dumą, uznaje, że jego córki powinny zostać Dziewczętami NIVEA i w ten sposób stają się one gwiazdami nowej reklamy. I tak jak wcześniej Chłopców NIVEA, wkrótce siostry Fröhlich wszędzie, gdziekolwiek by się nie zjawiły, wita radosne powitanie „Cześć, NIVEA!”

NIVEA ZOSTAJE PIONIEREM OCHRONY PRZECIWSŁONECZNEJ

1958

Lata 50 kipią odzyskaną witalnością, optymizmem i dynamizmem. Rosnący dobrobyt pozwala podróżować większej liczbie osób. Posiadanie własnego samochodu sprawia, że ludzie stają się bardziej mobilni, a wśród najchętniej wybieranych kierunków dominuje słoneczne południe. Dla Niemców nowym wymarzonym celem podróży stają się Włochy. Dział badań NIVEA już od jakiegoś czasu prowadzi zakrojone na szeroką skalę badania dotyczące oddziaływania promieni słonecznych na skórę. Nadchodzi idealny moment, by spełnić oczekiwania ogółu: NIVEA opracowuje zupełną nowość – olejek w sprayu Ultra Oil. Prostota zastosowania i przyjemne uczucie lekkości, jakie spray pozostawia na skórze odzwierciedlają ducha wyzwolenia całego pokolenia. Piłka NIVEA staje się idealnym akcesorium na wakacje. Łatwa w przechowywaniu i jeszcze łatwiejsza w nadmuchiwaniu zapewnia dobrą zabawę całej rodzinie. W ciągu ostatnich 40 lat wyprodukowaliśmy ponad 20 milionów piłek, które znają i kochają ludzie na całym świecie.

1963

Lata 60 to czas buntu. Coraz więcej kobiet emanuje pewnością siebie w domu i w pracy. Mają własne zainteresowania i niewiele czasu na dbanie o urodę. Pojawienie się mleczka NIVEA, nowego rodzaju emulsji, wywołuje rewolucję w dziedzinie pielęgnacji skóry. „Kremowe mleczko” łatwo się rozsmarowuje i szybko wchłania, gwarantując intensywne nawilżenie skóry. NIVEA czyni życie nowoczesnej rodziny prostszym także w innym aspekcie: stworzona na fali wyżu demograficznego linia produktów „Baby Fine” pozwala chronić delikatną skórę niemowląt. Dzięki nowej linii produktów NIVEA Baby rodzice niemowląt mogą wreszcie zapewnić pielęgnację i ochronę delikatnej skórze noworodków. Nasza linia produktów dla niemowląt obejmuje puder, produkty do kąpieli, krem, mydło oraz patyczki higieniczne, a dodatkowo zostaje poszerzona w latach 90.

1975

Rzut oka na magazyny wydawane w tamtych czasach pozwala zrozumieć jedno – nadeszła era seksapilu. Bikini stają się coraz skąpsze, a najodważniejsze z nas wylegują się na plażach topless. W latach 70 coraz modniejsze stają się bezpieczniejsze produkty przeciwsłoneczne. Badacze NIVEA w znacznym stopniu przyczyniają się do opracowania metody pozwalającej określać wskaźnik ochrony przeciwsłonecznej. Pozwala to na pierwsze bezpośrednie zestawienie skuteczności różnych produktów w zakresie ochrony przed słońcem. I tak, w 1975 r. NIVEA jest już w stanie umieszczać wskaźnik ochrony przeciwsłonecznej na opakowaniach swoich produktów.

NIVEA REWOLUCJONIZUJE PIELĘGNACJĘ SKÓRY

1986

Dziś mężczyznom wydaje się naturalne, że mogą wybierać spośród szerokiej gamy produktów do pielęgnacji skóry. Jednak jeszcze 90 lat temu pielęgnacja męskiej skóry opierała się na wodzie z mydłem. NIVEA ma istotny udział w tej zmianie. Po wprowadzeniu na rynek mydła i kremu do golenia NIVEA ponownie narzuca trend w 1980 r., proponując bezalkoholowy balsam po goleniu. Łagodny balsam po goleniu szybko staje się ulubionym produktem mężczyzn, co jasno pokazuje, że mężczyźni chcieli i potrzebowali produktów dla siebie. Następna ważna innowacja powstaje w 1986 r. Pierwszą linią produktów do pielęgnacji skóry stworzoną wyłącznie dla potrzeb skóry mężczyzn, która zdobywa stałe miejsce na półkach w łazienkach jest NIVEA MEN. Dziś NIVEA MEN to szeroka gama kremów, szamponów, produktów do stylizacji, pod prysznic, do pielęgnacji ciała i twarzy oraz odmładzających produktów.

1998

Starsze pokolenie wykazuje oznaki nowo odzyskanej pewności siebie. Jego przedstawiciele mają pieniądze, czują się młodzi i mają wysokie oczekiwania dotyczące jakości życia. Odzwierciedla się to także w pielęgnacji skóry. Dział badań NIVEA mówi głośno o zależności między starzeniem się a rosnącymi potrzebami skóry. W wyniku jego badań powstaje nowa linia do pielęgnacji skóry dojrzałej. Po raz pierwszy zwrócono się bezpośrednio i celowo do kobiet powyżej 50 roku życia. A rozwój trwa − coraz skuteczniejsze komputery i techniki obrazowania dają większe możliwości przyjrzenia się skórze od wewnątrz. Dział badań NIVEA zyskuje nową wiedzę na temat struktury i funkcji naszej skóry. W 1998 roku firma Beiersdorf wykorzystała te informacje i została jednym z pierwszych producentów na świecie, którzy opracowali krem zawierający składnik pochodzący z samej skóry. Od tego czasu NIVEA stosuje ten składnik, zwany koenzymem Q10, w prawie wszystkich kategoriach produktów, w których znajduje on zastosowanie − od NIVEA Dla mężczyzn po NIVEA Ochrona przeciwsłoneczna.

2011/2014

Promienny i zadbany wygląd stają się coraz ważniejsze. Jednak nasz tryb życia jest coraz bardziej stresogenny i coraz szybszy. I znów dzięki NIVEA nikt nie musi rezygnować z przyjemnych momentów pielęgnacji. Jest to możliwe, ponieważ NIVEA opracowuje całe serie innowacyjnych produktów zapewniających najwyższej klasy pielęgnację w możliwie najkrótszym czasie. W wyniku tych działań już w 2011 roku na rynku pojawia się NIVEA Invisible Black & White, pierwsza linia dezodorantów, które nie pozostawiają prawie żadnych białych śladów na ciemnych tkaninach ani żółtych plam na jasnych tkaninach. To prawdziwa rewolucja!

Kolejna sensacyjna innowacja pojawia się w 2014 roku wraz z wprowadzeniem na rynek balsamu do ciała pod prysznic. Optymalnie dopasowany do codziennych praktyk nowoczesnych kobiet i mężczyzn pozwala zaoszczędzić sporo czasu, gdyż stosuje się go szybko i bezpośrednio pod prysznicem. Teraz każdy dzień jest dniem balsamu do ciała!

Dziś i jutro

To, co zaczęło się w 1911 wraz z kremem NIVEA, dzisiaj jest wielką rodziną markowych produktów obejmującą ponad 500 artykułów. Przez dziesięciolecia NIVEA stworzyła wiele innowacyjnych produktów do pielęgnacji skóry. I nie poprzestaje w swoich poszukiwaniach innowacji. Kosmetyki NIVEA Natural Balance są odpowiedzią na potrzebę dbania o środowisko naturalne, tak ważną dla wielu z nas. Jest to pierwsza tak skuteczna linia produktów NIVEA oparta głównie o składniki naturalne, częściowo pochodzące z upraw ekologicznych. Dodatkowo na rynku pojawiło się także serum przeciwzmarszczkowe NIVEA Q10plus z aktywnymi cząsteczkami – produkt o największej zawartości naturalnego składnika skóry Q10 spośród linii produktów przeciwzmarszczkowych NIVEA Q10plus. Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość – w kwestii pielęgnacji skóry NIVEA zawsze wyznacza nowe standardy.