jaki-wplyw-na-tradzik-ma-dieta

Dieta na trądzik – czego unikać?

Zobacz, jaki wpływ ma zdrowa dieta na trądzik. Czy może łagodzić objawy?

To, co jemy, ma wpływ nie tylko na nasze zdrowie i tkankę tłuszczową, ale także na wygląd twarzy. Ważnym elementem leczenia trądziku jest odpowiednia dieta.

Dieta na trądzik, czyli co jeść i czego unikać

jaki-wplyw-na-tradzik-ma-dieta

Badania pokazują, że trądzik może wynikać ze złego odżywiania. Ale przecież nie każdy, kto zajada się czekoladą, za kilka dni zaobserwuje niechciane „pryszcze”. Jednak u osoby predysponowanej z różnych przyczyn nieodpowiednia dieta może nasilać powstawanie trądziku. Te przyczyny to m.in. wiek dojrzewania, zaburzenia hormonalne, skłonności rodzinne itp. Oto kilka wskazówek i podpowiedzi, jak powinna wyglądać dieta na trądzik:

  • Staraj się unikać słodyczy i żywności o wysokim indeksie glikemicznym. Taka dieta powoduje nadmierny wyrzut insuliny w organizmie. To przekłada się na dalsze niekorzystne przemiany hormonalne, a w konsekwencji na nadmierną pracę gruczołów łojowych. Dieta na trądzik powinna być zatem pozbawiona słodyczy.
  • Uważaj na nadmiar mleka i nabiału. Okazuje się, że prohormony zawarte w mleku mogą także pośrednio wpływać na produkcję androgenów, które są bezpośrednio odpowiedzialne za tworzenie się trądziku. Mleko to obecnie największy podejrzany w tropieniu przyczyn powstawania trądziku i dieta na trądzik powinna je wyklucza!
  • Dieta na trądzik wyklucza fast-foody. Zrezygnuj z nich oraz z żywności mocno przetworzonej, pełnej konserwantów. Żywność taka ma najczęściej bardzo wysoki indeks glikemiczny. Może ona nasilać wytwarzanie się wolnych rodników, które także zaostrzają zmiany trądzikowe!
  • Ogranicz tłuszcze zwierzęce. Nie tylko mogą one niekorzystnie wpływać na profil hormonalny, ale także bezpośrednio na skład wydzielanego łoju. To także odgrywa dużą rolę w tworzeniu się niedoskonałości.
  • Wprowadź przede wszystkim racjonalny, zbilansowany i zdrowy sposób odżywiania. By pozytywnie wpłynąć odżywianiem na trądzik dieta powinna być bogata w pieczywo gruboziarniste oraz owoce i warzywa bogate w witaminy i antyoksydanty. One zmniejszają nadmiar wolnych rodników i stan zapalny. Dodatkowo dieta na trądzik musi obfitować w tłuste ryby, pestki, orzechy. Te ostatnie mają dużą zawartość antyoksydantów, kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6. Szukaj też źródeł cynku i selenu, którym udowodniono bardzo korzystny wpływ na ograniczanie trądziku. A jeżeli dopadnie Cię ochota na słodycze, sięgnij po gorzką czekoladę o zawartości kakao powyżej 70%.

jaki-wplyw-na-tradzik-ma-dieta

Podsumowując, dieta ma silny wpływ na trądzik, dlatego zaplanuj odpowiedni jadłospis. Jedz zdrowo i rozsądnie, a jeśli zauważysz zmiany… po prostu unikaj ich przyczyn.