jaki-wplyw-na-tradzik-ma-dieta

Dieta a trądzik - jaki wpływ na trądzik ma dieta? - NIVEA

Dieta a trądzik

To, co jemy, ma wpływ nie tylko na nasze zdrowie i tkankę tłuszczową, ale także na wygląd twarzy. Ważnym elementem leczenia trądziku jest odpowiednia dieta.

  Dieta na trądzik

jaki-wplyw-na-tradzik-ma-dieta

Badania pokazują, że trądzik może wynikać ze złej diety. Ale przecież nie każdy, kto zajada się czekoladą, za kilka dni zaobserwuje niechciane „pryszcze”. Jednak u osoby predysponowanej z różnych przyczyn nieodpowiednia dieta może nasilać powstawanie trądziku. Te przyczyny to m.in. wiek dojrzewania, zaburzenia hormonalne, skłonności rodzinne itp. Oto kilka wskazówek i podpowiedzi, co jeść na trądzik.

  • staraj się unikać w diecie słodyczy i żywności o wysokim indeksie glikemicznym. Taka dieta powoduje nadmierny wyrzut insuliny w organizmie. To przekłada się na dalsze niekorzystne przemiany hormonalne, a w konsekwencji na nadmierną pracę gruczołów łojowych.
  • uważaj na nadmiar mleka i nabiału. Okazuje się, że prohormony zawarte w mleku mogą także pośrednio wpływać na produkcję androgenów. To hormony bezpośrednio odpowiedzialne za tworzenie się trądziku. Mleko to obecnie największy podejrzany w tropieniu przyczyn powstawania trądziku!
  • zrezygnuj z Fast foodów i żywności mocno przetworzonej, pełnej konserwantów. Żywność taka ma najczęściej bardzo wysoki indeks glikemiczny. Może ona nasilać wytwarzanie się wolnych rodników, które także zaostrzają zmiany trądzikowe!
  • ogranicz tłuszcze zwierzęce. Nie tylko mogą one niekorzystnie wpływać na profil hormonalny, ale także bezpośrednio na skład wydzielanego łoju. To także odgrywa dużą rolę w tworzeniu się niedoskonałości.
  • wprowadź przede wszystkim racjonalną, zbilansowaną i zdrową dietę. Powinna być ona bogata w pieczywo gruboziarniste, owoce i warzywa bogate w witaminy i antyoksydanty. One zmniejszają nadmiar wolnych rodników i stan zapalny. Dodatkowo postaw na tłuste ryby, pestki, orzechy. Te ostatnie mają dużą zawartość antyoksydantów, kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6. Szukaj też źródeł cynku i selenu, którym udowodniono bardzo korzystny wpływ na ograniczanie trądziku. A jeżeli dopadnie Cię ochota na słodycze, sięgnij po gorzką czekoladę o zawartości kakao powyżej 70%.

jaki-wplyw-na-tradzik-ma-dieta

Podsumowując, dieta a trądzik to bardzo silny związek. Dlatego zaplanuj odpowiedni jadłospis. Jedz zdrowo i rozsądnie, a jeśli zauważysz zmiany… po prostu unikaj ich przyczyn.