jaki-wplyw-na-tradzik-ma-dieta

Jaki wpływ na trądzik ma dieta?

  


W dotychczas przeprowadzonych badaniach naukowych nie wykazano jednoznacznie, aby trądzik został wywołany przez jakiekolwiek błędy dietetyczne. Przecież nie każdy, kto zajada się ze smakiem np. czekoladą za kilka dni zaobserwuje wysiew niechcianych „pryszczy”. Fakt jest jednak taki, że u osoby predysponowanej z różnych przyczyn do powstawania niedoskonałości (wieku dojrzewania, zaburzeń hormonalnych, skłonności rodzinnych itp.) nieodpowiednia dieta może nasilać powstawanie trądziku i utrudniać skuteczną walkę z nim. Oto kilka wskazówek, które warto wziąć pod uwagę, jeśli borykasz się z tym problemem:

staraj się unikać w diecie słodyczy i żywności o wysokim indeksie glikemicznym. Według badaczy taka dieta powoduje nadmierny wyrzut insuliny w organizmie, co przekłada się na dalsze niekorzystne przemiany hormonalne, a w konsekwencji na nadmierną pracę gruczołów łojowych.
uważaj także na nadmiar mleka i nabiału; okazuje się bowiem, że prohormony zawarte w mleku mogą także pośrednio wpływać na produkcję androgenów – hormonów bezpośrednio odpowiedzialnych za tworzenie się trądziku. Mleko to obecnie największy podejrzany w tropieniu przyczyn powstawania trądziku!
zrezygnuj z Fast foodów i żywności mocno przetworzonej, pełnej konserwantów; żywność taka ma najczęściej bardzo wysoki indeks glikemiczny i może nasilać wytwarzanie się w organizmie nadmiaru wolnych rodników, które także zaostrzają zmiany trądzikowe !
ogranicz tłuszcze zwierzęce – nie tylko mogą niekorzystnie wpływać na profil hormonalny, ale także bezpośrednio na skład wydzielanego łoju, co także odgrywa dużą rolę w tworzeniu się niedoskonałości.
wprowadź przede wszystkim racjonalną, zbilansowaną i zdrową dietę, bogatą w pieczywo gruboziarniste, owoce i warzywa bogate w witaminy i antyoksydanty (zmniejszają nadmiar wolnych rodników i stan zapalny), tłuste ryby, pestki, orzechy (mają dużą zawartość antyoksydantów, ale przede wszystkim kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6, co korzystnie wpływa na produkcję i skład łoju); szukaj też źródeł cynku i selenu, którym udowodniono bardzo korzystny wpływ na ograniczanie trądziku. A jeżeli dopadnie Cię ochota na słodycze to sięgnij po gorzką czekoladę o zawartości kakao powyżej 70%.
Podsumowując, jedz zdrowo i rozsądnie, a jeśli zauważysz, że „grzeszki” które popełniasz istotnie pogarszają stan Twojej cery…  po prostu ich unikaj :)